Dokładne centrum obróbcze

Jak zwiększyć wydajność oraz efektywność w zakresie obróbki wiórowej naprawdę dużych elementów w swojej firmie? W tym wypadku rozwiązaniem są portalowe centra obróbcze, które znajdują swoje zastosowanie w wielu branżach przemysłowych. Takim sektorem jest na przykład przemysł kolejowy, a mianowicie obróbka podwozi lokomotyw, wagonów i wagonów tramwajowych. Jedną z firm, która produkuje maszyny zdolne do pracy na tak dużych elementach jest czeski Tos Kuřim.

W 2007 roku nasz południowy sąsiad dostarczył spółce ČKD Kutná Hora, a.s. portalowe centrum obróbcze FRFQ 300 – VR/A16. Maszyna została wyposażona we wrzeciono o wydajności 30 kW, z podzielonym stanowiskiem roboczym, z ustawionym i wyregulowanym urządzeniem technicznym do obróbki odlewów staliwnych podwozia lokomotywy. Będące częścią dostawy wymienne końcówki umożliwiły firmie w pełni wykorzystać maszynę do wysoko wydajnej i skomplikowanej obróbki odlewów staliwnych zawierających znaczne ilości wtrąceń i piasku.

Strategią firmy ČKD było nie tylko dostarczanie na rynek amerykański nieobrobionych odlewów, ale osiągnięcie statusu dostawcy kompletnych części podwozi lokomotyw. Oznacza to, że obrobione odlewy są dodatkowo przygotowane do napawania poszczególnych elementów, demontażu wymaganych części, następnie zostają obrobione odpowiednią farbą i w ten sposób przygotowane są następnie montowane u klienta.

Na początku procesu regulacji urządzeń technicznych w Tos Kuřim, czas obrabiania wyniósł 160 godzin na jeden element. Dzięki stopniowej optymalizacji jakości dostarczanych odlewów, optymalizacji warunków skrawania, udało się skrócić ostateczny czas obróbki do 27 godzin na jedną sztukę. Warto wspomnieć, że z tego około 6 godzin wynosi obróbka jakościowa dostarczanych odlewów.

Więcej na: 4metal.pl

Wstecz