Światowy Dzień Targów
… czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o targach, ale baliście się zapytać!
Blisko 1,5 mln zwiedzających i 30 tys. wystawców na ponad 750 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej to ubiegłoroczny bilans polskiego przemysłu targowego. A w ilu imprezach targowych Państwo uczestniczyliście? Jeśli w żadnej, czas to zmienić i przekonać na własnej skórze, że targi dają więcej… niż nam się wydaje.
Każdego roku targi na całym świecie odwiedza 260 milionów zwiedzających, a całkowita wynajęta powierzchnia targowa zajmuje tyle metrów kwadratowych, co 300 tysięcy pełnowymiarowych boisk do gry w piłkę nożną. Czego to dowodzi? Że branża targowa ma się świetnie, płynnie dostosowuje się do zmieniających potrzeb rynku, skutecznie wspiera rozwój handlu oraz pełni znaczącą rolę w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstw.
Targi są… elastyczne
Mimo dynamicznego rozwoju branży e-commerce oraz dostępnych narzędzi internetowych w Polsce systematycznie rośnie liczba wystawców oraz zwiedzających. Co najciekawsze, zmienia się także sama formuła targów, które coraz częściej skutecznie łączą wystawiennictwo z bogatą ofertą konferencyjną i eventową. Dzięki temu, w ciągu zaledwie kilku lat, tak wiele przedsiębiorstw targowych zainwestowało w budowę nowych obiektów oraz nowoczesnych sal widowiskowych, których nie powstydziliby się nasi zagraniczni konkurenci.
Targi są… opłacalne
W czasach, gdy większość spotkań biznesowych zastępują telekonferencje, a produkt można obejrzeć jedynie za pośrednictwem strony internetowej, potrzeba bezpośrednich spotkań z kontrahentem, uścisku dłoni i osobistego zweryfikowania jakości jego oferty ma szczególne znaczenie. Dowodzą tego analizy Polskiej Izby Przemysłu Targowego, z których wynika, że targi są jedynym tak efektywnym narzędziem sprzedaży i promocji. A każda złotówka zainwestowana w uczestnictwo w targach zwraca się po ich zakończeniu nawet ośmiokrotnie!
Targi… świętują
8 czerwca 2016 roku to dzień, w którym po raz pierwszy w historii liderzy branży z całego świata łączą siły udzielając wsparcia inicjatywie służącej promocji targów, ich dokonań i potencjału. W ramach Światowego Dnia Targów w Warszawie spotkają się liderzy polskiego przemysłu targowego, stowarzyszenia, dostawcy usług oraz przemysł branży spotkań, by rozmawiać o wspólnych projektach biznesowych, nowych przedsięwzięciach i popularyzowaniu dobrych praktyk. Efekty ich współpracy i wypracowane rozwiązania odczujecie Państwo na własnej skórze odwiedzając wkrótce… najbliższe branżowe targi.